Το αίνιγμα του Α. Αϊνστάιν*

Οι όροι:
Υπάρχουν πέντε σπίτια διαφορετικών χρωμάτων.
Στο κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνότητας: Γερμανός, ’γγλος, Σουηδός, Δανός και Νορβηγός.
Ο καθένας πίνει μόνο ένα συγκεκριμένο ποτό.
Καπνίζει μια συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων.
Κρατάει στο σπίτι του από ένα είδος κατοικίδιου ζώου.

Υποδείξεις:
Ο ’γγλος ζει στο κόκκινο σπίτι.
Ο Σουηδός κρατάει σκυλί.
Ο Δανός πίνει τσάι.
Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο.
Ο κάτοικος του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.
Εκείνος που καπνίζει "Pall Mall" κρατάει κότες.
Ο κάτοικος του σπιτιού που είναι στη μέση πίνει γάλα.
Αυτός που ζει στο κίτρινο σπίτι καπνίζει "Dunhill".
Ο Νορβηγός ζει στο πρώτο σπίτι.
Αυτός που καπνίζει "Marlboro" ζει δίπλα σ' αυτόν που κρατάει γάτα.
Αυτός που κρατάει άλογο, ζει δίπλα σ' αυτό που καπνίζει "Dunhill".
Εκείνος που καπνίζει "Winfield" πίνει μπίρα.
Ο Νορβηγός ζει δίπλα στο γαλάζιο σπίτι.
Ο Γερμανός καπνίζει "Rothmans".
Ο καπνιστής του "Marlboro" ζει δίπλα σ' αυτόν που πίνει νερό.

Το ερώτημα:
Ποιος κρατάει ψάρι;
Η λύση:(Ο Γερμανός)

Τρεις ταξιδιώτες ήρθαν σε μια ταβέρνα

Τρεις ταξιδιώτες ήρθαν σε μια ταβέρνα, γευμάτισαν, πλήρωσαν την ιδιοκτήτρια 30 ευρώ και έφυγαν. Λίγο αργότερα η ιδιοκτήτρια ανακάλυψε πως το γεύμα κόστιζε 25 ευρώ και όχι 30. Πήρε από το ταμείο 5 ευρώ τα έδωσε σ� ένα αγόρι και του ζήτησε να τους φθάσει και να τους επιστρέψει τα λεφτά.
Το αγόρι τους έφθασε και τους έδωσε τα 5 ευρώ. Οι τρεις άνδρες βλέποντας πως το 5 δε διαιρείται στα τρία, πήραν από ένα ευρώ και τα 2 ευρώ που έμειναν έδωσαν στο παιδί για το ζήλο του.
Έτσι, ο κάθε ταξιδιώτης πριν πλήρωσε από 10 ευρώ, αλλά μετά από 1 ευρώ πήρανε πίσω, δηλαδή πλήρωσαν από 9 ευρώ. Τελικά: 9X3=27 και 2 στο αγόρι ίσων 29 ευρώ.
Που χάθηκε το 1 ευρώ;*
Η λύση:(τι χρεώθηκαν οι πελάτες αναλυτικά πρώτα από όλα?? 25 το μαγαζί και 2 ο σερβιτόρος... 25+2=27, άρα στο 9*3=27 του προβλήματος, συμπεριλαμβάνεται και το τίπ του σερβιτόρου.. οπότε 27-2=25 στο ''μαγαζί''... για την απάντηση στην ερώτηση του προβλήματος όμως "πόσο πλήρωσε ο κάθε πελάτης" έπρεπε να σταματάει της πράξεις αμέσως μετά την πρώτη αφαίρεση 
10-1=9 οπότε η παράθεση του προβλήματος είναι λάθος και τίποτα άλλο...

Κατά της κηδείας της μητέρας της μια κοπέλα είδε έναν άνδρα που δεν τον γνώριζε. Ο άνδρας της άρεσε, γιατί πλήρως έμοιαζε με τον άντρα που ονειρευόταν. Τον αγάπησε από την πρώτη ματιά. Μετά από μερικές μέρες η κοπέλα σκότωσε την αδελφή της. Ποια ήταν τα κίνητρα που ώθησαν την κοπέλα στο φόνο;
Η λύση:(Ήθελε να ξαναδεί αυτόν τον άντρα.
Είναι τεστ ενός γνωστού Αμερικάνου ψυχολόγου που προσπαθούσε να βρει μέσα στους εγκληματίες ανθρώπους με σκέψη του φονιά. Πολύ φονιάδες πήρανε μέρος σ� αυτό το τεστ και το έλυσαν σωστά. Εάν απαντήσατε λανθασμένα, καλύτερα για σας.
)

Η ιδιαιτερότητα του μοναστηριού

Σ' ένα μοναστήρι που κατοικούν κάμποσοι μοναχοί έκανε την καθιερωμένη του μηνιαία επίσκεψή ο γιατρός του μοναστηριού.
Η ιδιαιτερότητα του μοναστηριού ή του προβλήματος είναι ότι οι μοναχοί δεν μιλούν μεταξύ τους και πουθενά δεν υπάρχουν καθρέφτες ή άλλο μέσο αντανάκλασης της μορφής τους.
Στην τραπεζαρία λοιπόν την ώρα του δείπνου ο γιατρός κάνει την εξής ανακοίνωση: "Κάποιος ή κάποιοι από σας έχουν προσβληθεί από μια μολυσματική ασθένεια που παρουσιάζεται με κοκκινίλες στο πρόσωπο και πρέπει το πρωί να εγκαταλείψουν το μοναστήρι για να μη μολυνθούν και οι υπόλοιποι μοναχοί". Το βράδυ οι μοναχοί αποσύρονται στα κελιά τους, όμως το επόμενο πρωί κανένας δεν είχε αναχωρήσει. Έτσι πάλι την ώρα που ήταν μαζεμένοι όλοι μαζί, ο γιατρός κάνει ακριβώς την ίδια ανακοίνωση. Το επόμενο πρωί πάλι τα ίδια. Όλοι παρόντες. Για τρίτη φορά λοιπόν ο γιατρός πάντα παρουσία όλων κάνει πανομοιότυπα την ίδια ανακοίνωση.
Το ερχόμενο πρωινό, οι ασθενείς μοναχοί είχαν πια εγκαταλείψει το μοναστήρι.
Πόσοι ήταν οι μολυσμένοι μοναχοί?
Σημείωση:
Για την επίλυση του προβλήματος χρειάζονται απλοί λογικοί συνδυασμοί.
Τεχνάσματα ή δόλος από πλευράς των μοναχών δεν υφίστανται. Όλοι θα είχαν την πρόθεση να υπακούσουν εφόσον αντιλαμβανόντουσαν την κατάσταση της υγείας τους.
Η λύση:(Οι μολυσμένοι μοναχοί ήταν τρεις και τούτο αποδεικνύεται με την εις άτοπο απαγωγή. Αν επρόκειτο για έναν, αυτός θα είχε αποχωρήσει με την πρώτη ανακοίνωση, καθώς θα έβλεπε ότι όλοι οι άλλοι ήσαν υγιείς. Αν είχαν προσβληθεί δύο μοναχοί τότε στη δεύτερη ανακοίνωση θα το συνειδητοποιούσαν, αφού ο καθένας απ' αυτούς δε θα έβλεπε παρά μόνο άλλον έναν με το πρόβλημα. ’ρα μετά την τρίτη ανακοίνωση ο κάθε μολυσμένος μοναχός θα συμπέραινε ότι έχει πρόβλημα αφού οι δύο που έβλεπε τις προηγούμενες μέρες δεν είχαν ακόμη αποχωρήσει.)

πρωτότυπη διαφημιστική εκστρατεία

Για τη σοκολάτα «Ίον» διοργανώθηκε μια πρωτότυπη διαφημιστική εκστρατεία. Οι καταναλωτές που θα πήγαιναν στο κατάστημα πωλήσεως της οκτώ περιτυλίγματα θα έπαιρναν μία σοκολάτα δωρεάν. Ένας καταναλωτής είχε συγκεντρώσει από διαφορετικά συγγενικά του πρόσωπα 71 περιτυλίγματα Πόσες σοκολάτες πήρε δωρεάν;
Η λύση:(χρησιμοποιώντας 64 από τα 71 περιτυλίγματα που μάζεψε από τους φίλους του πήρε 8 σοκολάτες (8x8=64). Καθεμιά από τις 8 σοκολάτες που πήρε είχε το δικό της περιτύλιγμα, έτσι πήρε άλλη μία σοκολάτα (8+1=9).
Με το περιτύλιγμα της ένατης σοκολάτας και τα 7 που είχαν περισσέψει (71-64=7) πήρε άλλη μία σοκολάτα Έτσι πήρε τελικά 10 σοκολάτες
)

μια κόλλα χαρτί πλάτους 21 εκατοστών

Παίρνουμε μια κόλλα χαρτί πλάτους 21 εκατοστών και μήκους 30 εκατοστών (Α4). Καλείστε να σκεφθείτε τρόπους ώστε να περάσετε κυριολεκτικά το σώμα σας μέσα από αυτό.
Η λύση:(κόβετε το χαρτί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίσει μια κορδέλα, μέσα από την οποία μπορεί να περάσει στην κυριολεξία το σώμα μας)
 

Το παιχνίδι «Αγρίλαον»

Το παιχνίδι «Αγρίλαον» είναι ένα ακόμα δημιουργικό παιχνίδι που χρησιμοποιείται στο Σεμινάριο Δημιουργικής. Η ονομασία του προκύπτει από την πρόταση «Η άγρια ιδέα λύνει το αδιέξοδο» και την κατάληξη «-ον», χάριν ευφωνίας. Σε ένα μαρμάρινο ή άλλο λείο πάτωμα φτιάξτε έναν κύκλο διαμέτρου 30 εκατοστών. Καλείστε να σκεφτείτε τρόπους, εδώ και τώρα, ώστε, όταν χύσετε μέσα στο συγκεκριμένο κύκλο ένα ποτήρι νερό, αυτό να μην τρέξει έξω από την περιφέρεια του.
Η λύση:(το παιχνίδι «Αγρίλαον» μετράει το βαθμό της «άγριας» ιδέας που έχουν τα άτομα. Η λύση του εξαρτάται από την ανακάλυψή της, η οποία μπορεί να είναι π.χ.:
α) Να μπείτε μέσα στον κύκλο και να πιείτε το νερό.
β) Να μπείτε μέσα στον κύκλο και να το χύσετε πάνω σας και
γ) Κάθε παράξενη ιδέα που προέρχεται από το συσχετισμό τού προβλήματος με τον εαυτό σας και το χώρο, στον άμεσο χρόνο.
)

 

 

ο Έλληνας φοιτητής βρήκε μια πρόχειρη δουλειά,

Ένας Έλληνας φοιτητής ζούσε σε μια πόλη στη Γερμανία και με τα χρήματα που του έστελνε ο πατέρας του αντιμετώπιζε οριακά τα έξοδά του. Κάποτε ο πατέρας του αρρώστησε και αδυνατούσε να του στείλει χρήματα. Έτσι, ο Έλληνας φοιτητής βρήκε μια πρόχειρη δουλειά, αλλά τα έσοδά του δεν επαρκούσαν για να αγοράζει και τσιγάρα.
Τότε αναγκάστηκε να σκεφτεί τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετώπιζε το θέμα των τσιγάρων και κατέληξε στα παρακάτω: Στις αυτόματες μηχανές που πουλούσαν τσιγάρα, αντί για το κανονικό νόμισμα που απαιτείται για ένα πακέτο, έριχνε κάτι που του έδινε το πακέτο, χωρίς να μένει μέσα στη μηχανή κανένα στοιχείο.
Ωστόσο, η εταιρεία που πουλούσε τα τσιγάρα έβλεπε ότι έλειπαν πακέτα τσιγάρων από τις αυτόματες μηχανές σε διάφορες περιοχές της πόλης, χωρίς όμως να υπάρχει το αντίστοιχο νόμισμα ή ένα άλλο αντικείμενο. Μελέτησε με ειδικούς το θέμα αλλά δεν μπόρεσε να βρει λύση. Αποφάσισε, λοιπόν, να προκηρύξει διαγωνισμό ιδεών σχετικά με το θέμα, με ένα μεγάλο βραβείο γι' αυτόν που θα έδινε τη λύση. Δυστυχώς, όμως, ούτε αυτή η ιδέα απέδωσε. Αναγκάστηκε τότε να παρακολουθήσει κρυφά ορισμένα σημεία πώλησης, όλο το εικοσιτετράωρο, και να φωτογραφίσει άτομα που αγόραζαν τσιγάρα. Στη συνέχεια, από τις αυτόματες μηχανές από τις οποίες έλειπαν τα πακέτα των τσιγάρων, και αφού συσχέτισε τα πρόσωπα, εντόπισε τον Έλληνα φοιτητή.
Ποια ήταν η ιδέα του;
(η τεχνική που εφάρμοζε ο Έλληνας φοιτητής ήταν η παρακάτω: Κατασκεύασε ένα καλούπι όμοιο με το κέρμα που έπρεπε να ρίχνει στην-, αυτόματη μηχανή. Στη συνέχεια, το γέμιζε νερό και το έβαζε στην κατάψυξη. Αυτό γινόταν όμοιο με το απαιτούμενο κέρμα Το έριχνε μέσα στη μηχανή, έπαιρνε τα τσιγάρα και μετά από λίγο, όταν ο πάγος έλιωνε, δεν έμενε καμιά ένδειξη κλοπής.)

Ένας γαλατάς έχει δύο δοχεία των 5 και των 3 λίτρων αντίστοιχα, για να μοιράζει γάλα στους πελάτες του. Πώς θα μπορέσει να δώσει ένα λίτρο γάλακτος με αυτά τα δοχεία;
Η λύση:(θα γεμίσει το δοχείο των 3 λίτρων και θα το αδειάσει στο δοχείο των 5 λίτρων. Θα ξαναγεμίσει το δοχείο των 3 λίτρων και θα το αδειάσει στο δοχείο των 5 λίτρων ώσπου να γεμίσει (θα πάρει 2 λίτρα). Το υπόλοιπο που θα μείνει μέσα στο δοχείο των 3 λίτρων θα είναι 1 λίτρο.)

 

Σε ένα μοναστήρι στην Κίνα ένας σοφός καλόγερος λέει στο μαθητευόμενο:
- Θα σου κάνω μια ερώτηση. Αν δε μου απαντήσεις σωστά, θα σε χτυπήσω με τη μαγκούρα μου.
- Θα προσπαθήσω να απαντήσω σωστά, αποκρίνεται ο μαθητευόμενος.
- Και αν απαντήσεις σωστά θα σε χτυπήσω με τη μαγκούρα μου.
- Τότε δε θα μιλήσω.
- Και αν δε μιλήσεις, θα σε χτυπήσω με τη μαγκούρα μου.
Σκέπτεται για λίγο ο μαθητής και βρίσκει έναν τρόπο για να μην τον χτυπήσει ο δάσκαλος! Ποιος είναι αυτός ο τρόπος;
Η λύση:(πήρε τη μαγκούρα του δασκάλου)

Να βρεθεί πού είναι το παράδοξο;

Κάποιος μας διηγείται μια ιστορία που ισχυρίζεται πως είναι πέρα για πέρα αληθινή. Ψάχνουμε να βρούμε πού είναι το παράδοξο σ' αυτήν την ιστορία. Κάποτε, στην παλιά Ρωσία, την εποχή των Τσάρων, θέλησε το τσαρικό ζεύγος να πάει μια εκδρομή μαζί με τα παιδιά του. Στο δρόμο όμως, ο μεγαλύτερος γιος θυμήθηκε πως ξέχασε κάτι σημαντικό, πήρε ένα άλογο και γύρισε αμέσως πίσω.
Εν τω μεταξύ, η μητέρα του έμεινε μόνη στην άμαξα - οι άλλοι πήγαιναν μπροστά με άλλες άμαξες - και ανησυχούσε πάρα πολύ μην τυχόν του τύχει κάτι όσο ήταν
μόνος γιατί κυκλοφορούσαν πολλοί ληστές. Κάποια στιγμή αποκοιμήθηκε, αλλά από την πολλή της ανησυχία είδε στο όνειρό της πως ο γιος της είχε πεθάνει. Εκείνη τη στιγμή όμως έφτασε ο γιος, ανοίγει την πόρτα της άμαξας και ξυπνάει την μητέρα του για να τον δει. Εκείνη ανοίγει τα μάτια της, τον κοιτάει, βαθιά αναστενάζει και πεθαίνει αμέσως.
Να βρεθεί πού είναι το παράδοξο; (Σημειωτέον πως τον γρίφο αυτό τον έβαλε ο Αϊνστάιν στους μαθητές
του.)

Η λύση:(το παράδοξο είναι το πώς μπορεί ο αφηγητής να γνωρίζει για το τι όνειρο είχε δει η μητέρα αφού δεν μίλησε σε κανέναν γι αυτό;)

Ο καθηγητής μπαίνει στην τάξη

Ο καθηγητής μπαίνει στην τάξη και λέει στα παιδιά:
-Την άλλη βδομάδα θα σας βάλω απροειδοποίητο διαγώνισμα.
Με βάση τη λογική, ποια μέρα θα τους βάλει το διαγώνισμα;
Η λύση: (Καμία. Αφού θα είναι ξαφνικό, αποκλείεται να το βάλει την Παρασκευή, επειδή αν δεν το 'χει βάλει μέχρι την Πέμπτη, η Παρασκευή ως τελευταία μέρα θα είναι αναμενόμενη. ’ρα μένουν ως πιθανές, οι μέρες από Δευτέρα έως Πέμπτη. Αφού όμως αποκλείεται η Παρασκευή, τελευταία αναμενόμενη μέρα είναι η Πέμπτη, άρα αποκλείεται και η Πέμπτη. Αφού όμως αποκλείεται και η Πέμπτη, τελευταία αναμενόμενη μέρα μένει η Τετάρτη, άρα αποκλείεται και αυτή, Και στη συνέχεια με το ίδιο σκεπτικό αποκλείεται και η Τρίτη και η Δευτέρα. ’ρα, δεν θα τους βάλει διαγώνισμα την επόμενη βδομάδα)

Έχουμε 10 τσουβάλια με λίρες και μια ζυγαριά ακριβείας. Το κάθε τσουβάλι έχει 100 λίρες. Τα 9 τσουβάλια έχουν αυθεντικές λίρες που η κάθε μία ζυγίζει 10 γραμμάρια. Το 1 τσουβάλι έχει κάλπικες λίρες που η κάθε μία ζυγίζει 9 γραμμάρια. Πως μπορούμε με ένα (1) ζύγισμα να βρούμε ποιο τσουβάλι έχει τις κάλπικες λίρες;

Η λύση:(παίρνουμε από το πρώτο τσουβάλι 1 λίρα, από το δεύτερο 2 λίρες, από το τρίτο 3 λίρες κ.ο.κ μέχρι να φθάσουμε να πάρουμε και από το δέκατο τσουβάλι 10 λίρες. Συνολικά έχουμε στα χέρια μας λοιπόν : 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55 λίρες. Τις ζυγίζουμε. Αν όλες ήταν αληθινές θα ζύγιζαν 55x10 γραμμάρια = 550 γραμμάρια. Αν είναι κατά 1 γραμμάριο λιγότερο (549) σημαίνει ότι οι κάλπικες είναι στο πρώτο τσουβάλι που πήραμε 1 λίρα. Αν είναι κατά 2 γραμμάρια λιγότερο (548) σημαίνει ότι οι κάλπικες είναι στο δεύτερο τσουβάλι που πήραμε 2 λίρες κ.ο.κ.)

Μες στην έρημο κείται ένας νεκρός άνδρας. Στην πλάτη του έχει ένα σάκο, στη μέση του βρίσκεται μια φλάσκα με νερό. Πολλά χιλιόμετρα γύρω δεν υπάρχουν άνθρωποι. Από τι πέθανε ο άνδρας και τι έχει ο σάκος του;*
Η λύση:(ο άνθρωπος πέθανε απ' το χτύπημα στη γη, μες το σάκο βρίσκεται το αλεξίπτωτο που δεν άνοιξε)

Είστε μέσα σ' ένα δωμάτιο. Το δωμάτιο έχει δυο εξόδους: μία στον παράδεισο και την άλλη στην κόλαση. Τις πόρτες φυλάγουν δυο φύλακες: ο ένας πάντα λέει ψέματα, ο άλλος πάντα λέει την αλήθεια. Δεν ξέρετε ποιος είναι ποιος. Πώς με μια ερώτηση απευθυνόμενη σ' οποιονδήποτε φύλακα μπορείτε να καταλάβετε ποια είναι η πόρτα για το παράδεισο;*
Η λύση:("Εάν ρωτήσω των συνάδελφό σου: πού θα μου συμβουλεύει να μπω". Και μετά να μπείτε στην άλλη πόρτα)

Ο αριθμός από τρία ψηφία αφαιρείται από τον αριθμό από τα ίδια ψηφία τα οποία όμως τοποθετούνται αλλιώτικα. Η διαφορά, τα ίδια αποτελείται από τα ίδια ψηφία Ποιοι είναι αυτοί οι αριθμοί;*

Η λύση: ( 954-459=495 )

Έχουμε τους αριθμούς 987654321=100. Κάντε να ισχύει η ισότητα, χρησιμοποιώντας 4 σημεία "+" και "-" στην αριστερή πλευρά.

Η λύση:(98-76+54+3+21=100)

Το τρένο έχει μήκος 1 χλμ. και τρέχει με ταχύτητα 60 χλμ. την ώρα. Μπαίνει στο δάσος με μήκος 1 χλμ. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί το τρένο για να βγει από το δάσος.

Η λύση:(2 λεπτά)

ο καράβι των πειρατών είχε μερικές γάτες, έναν μάγειρα, καπετάνιο που είχε ένα πόδι και μερικούς πειρατές. Όλοι μαζί είχανε 15 κεφάλια και 41 πόδια. Πόσες γάτες είχε το καράβι;

Ηλύση:(6 γάτες)

Στη βιτρίνα ενός μαγαζιού υπήρχε ανακοίνωση για την πώληση κουταβιών με τιμές του καθενός. Στο μαγαζί μπήκαν δυο άνδρες. Ο πρώτος έδωσε τον ιδιοκτήτη 10 εύρο. Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού τον ρώτησε, τι ράτσα κουτάβι θέλει: σγουρόμαλλο σκυλάκι, σέτερ ή λυκόσκυλο, εκείνος διάλεξε το σγουρόμαλλο σκυλάκι.
Ο δεύτερος έδωσε επίσης 10 εύρο και ζήτησε κουτάβι. Ο μαγαζάτορας χωρίς καμιά κουβέντα του έδωσε το λυκόσκυλο.
Πώς κατάλαβε ο ιδιοκτήτης, ποιο κουτάβι ήθελε ο δεύτερος άνδρας;*

Η λύση :(Η ανακοίνωση έγραφε ότι το σγουρόμαλλο σκυλάκι έχει 8 εύρο, το σέτερ 9 εύρο, το λυκόσκυλο 10 εύρο. Ο πρώτος άνδρας έδωσε στον μαγαζάτορα ένα χαρτονόμισμα 10 εύρο και γι' αυτό μπορούσε να διαλέξει οποιοδήποτε κουτάβι. Ο δεύτερος αγοραστής έδωσε ένα χαρτονόμισμα των 5 εύρο και πέντε νομίσματα του 1 εύρο. Ο μαγαζάτορας κατάλαβε ότι θέλει ν' αγοράσει το λυκόσκυλο)

Θέλετε να στείλετε στον φίλο σας ένα πολύτιμο αντικείμενο. Έχετε και ένα κατάλληλο μεταλλικό κουτί και ένα μικρό λουκέτο. Δυστυχώς ο φίλος σας δεν έχει το ίδιο λουκέτο με κλειδί. Τι μπορείτε να κάνετε;

Η λύση: (Στέλνετε στον φίλο σας το κλειδωμένο κουτί με αντικείμενο. Ο φίλος σας βάζει άλλο ένα λουκέτο, το κλειδώνει και στέλνει το κουτί πίσω. Εσείς ανοίγετε το δικό σας λουκέτο και στέλνετε το κουτί στον φίλο σας. Εκείνος ανοίγει το δικό του λουκέτο)

Τρεις Βεδουίνοι συζητούν για έναν τέταρτο που λέγεται Αμπνταλά.
- Έχει τουλάχιστον 10 καμήλες, λέει ο πρώτος.
- Έχει λιγότερες από 10 καμήλες, λέει ο δεύτερος
- Έχει τουλάχιστον 1 καμήλα, λέει ο τρίτος.
Πόσες καμήλες έχει ο Αμπνταλά αν γνωρίζουμε πως μόνο μια δήλωση είναι σωστή;

Η λύση :(Αν είναι σωστή η πρώτη δήλωση είναι σωστή και η τρίτη. Αν η τρίτη δήλωση είναι σωστή τότε είναι και η δεύτερη. Μένει η δεύτερη "λιγότερες από 10" που και αυτή οδηγεί σε σφάλμα με οποιοδήποτε άλλο αριθμό εκτός από το 0, για να μην ισχύει η τρίτη δήλωση που λέει τουλάχιστον 1)

Σε μια αποθήκη έχουμε 9 σακιά αλεύρι και μια ζυγαριά (μπαλάντζα). Ένα από τα 9 σακιά είναι λίγο ελαφρύτερο από τα άλλα. Πώς θα το ανακαλύψουμε κάνοντας μόνο 2 ζυγίσματα;

Η λύση : (Ζυγίζουμε τα σακιά σε τριάδες. Με το πρώτο ζύγισμα θα γνωρίζουμε σε ποια τριάδα είναι το ελαφρύτερο σακί. Από την τριάδα αυτή ζυγίζουμε τυχαία 2 σακιά. Αν το ελαφρύτερο τύχει να είναι ένα από τα δυο θα φανεί στη ζυγαριά, αν τα 2 σακιά ζυγίζουν το ίδιο, τότε το τρίτο σακί είναι ελαφρύτερο).

   Στο Λονδίνο ζούσε ένας έμπορος που είχε την ατυχία να πέσει στην παγίδα ενός τοκογλύφου, στον οποίον χρωστούσε ένα μεγάλο ποσό. Ο τοκογλύφος - γέρος, άσχημος και καμπούρης - δήλωσε πως θα διαγράψει το χρέος, αν ο έμπορος του έδινε την κόρη του για να γίνει γυναίκα του. Ο πατέρας και η κόρη με αηδία απέρριψαν αυτήν την πρόταση. Τότε ο τοκογλύφος πρότεινε να ρίξουν κλήρο, δηλαδή σε ένα άδειο πορτοφόλι να βάλουν δυο χαλίκια: άσπρο και μαύρο. Η κοπέλα θα έπρέπε να βγάλει το ένα και αν ήταν το άσπρο, θα 'μενε με τον πατέρα της, ενώ αν ήταν το μαύρο, θα γινόταν γυναίκα του γέρου.
Ο έμπορος και η κόρη του δεν είχαν άλλη επιλογή και δέχθηκαν αυτήν την πρόταση. Όμως, όταν ο τοκογλύφος έβαλε στο πορτοφόλι τα βοτσαλάκια η κοπέλα είδε ότι και τα δυο ήταν μαύρα.
Αγαπητέ αναγνώστη! τι θα έκανες εσύ σ' αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Σκέψου λίγο και σίγουρα θα βρεις κάποια λύση.*

Η λύση(Η κοπέλα έβαλε το χέρι της στο πορτοφόλι, έβγαλε ένα βοτσαλάκι και αμέσως, σάμπως τυχαία το άφησε να πέσει κάτω στο δρομάκι όπου το χαλίκι χάθηκε μέσα σε άλλα.
- Τι κρίμα! φώναξε η κοπέλα, όμως μετά έκανε πως συνήλθε, δεν πειράζει αυτό διορθώνεται. Θα δούμε τι χρώμα έχει το βοτσαλάκι που έμεινε μέσα στο πορτοφόλι και τότε θα ξέρουμε τι χρώμα είχε η πέτρα που έβγαλα εγώ.
Αφού το βοτσαλάκι μέσα στο πορτοφόλι ήταν μαύρο, αυτό αποδείκνυε πως έβγαλε το άσπρο. Ο τοκογλύφος ο ίδιος έπεσε στην παγίδα που έστησε, επειδή δε μπορούσε να ομολογήσει την απάτη του.
)

Ένας κατάσκοπος θέλοντας να μπει σε ένα στρατόπεδο, παρακολουθεί την πύλη ώστε να μάθει το σύνθημα. Μετά από λίγο πλησιάζει ένας φαντάρος . Ο φρουρός της πύλης του λέει "δώδεκα". Ο φαντάρος απαντά "έξι" και περνάει.

Όταν πλησιάζει ένας άλλος φαντάρος ο φρουρός του φωνάζει "οκτώ". Ο φαντάρος απαντά "τέσσερα" και περνάει μέσα.
Ο κατάσκοπος είναι σχεδόν σίγουρος αλλά περιμένει και έναν τρίτο φαντάρο για να είναι απόλυτα βέβαιος. Ο φρουρός ζητάει από τον τρίτο φαντάρο να του απαντήσει λέγοντας του "έξι". Ο τρίτος φαντάρος απαντά "τρία" και περνάει και αυτός.
Τώρα πλέον ο κατάσκοπος αισθάνεται απόλυτα βέβαιος για την απάντηση που πρέπει να δώσει και προχωρά με αυτοπεποίθηση προς την πύλη. Ο σκοπός τον σταματά και του λέει "δέκα". Ο κατάσκοπος απαντά "πέντε" και αμέσως ο σκοπός τον συλλαμβάνει και τον οδηγεί στο κρατητήριο!
Τι έπρεπε να απαντήσει ο κατάσκοπος για να περάσει την πύλη;

Η λύση: (Έπρεπε να απαντήσει "τέσσερα". Όσα και τα γράμματα της λέξεις που είπε ο σκοπός)